onsdag 30 april 2008

Oförståelse...

Ibland så undrar man vem som verkligen är din vän?! Vaknade imorse med 39 graders feber, inte roligaste och skönaste att vakna med men vad ska man göra. Har varit lite halv krass de senaste dagarna och jobbat med feber även om det inte varit det allra bästa. Men får man ingen sjukersättning så är det väl inte allt för konstigt att man pallrar sig iväg till jobbet. Men 39 grader och hel deck så känns det som att man bara gör mer skada vid jobb istället för att ligga och vila up sig. Men har man en vän som arbetsgivare så tycker man att man borde bli trodd även om man tidigare velat vara ledig för att man skulle kunna åka iäg till sin underbara flickvän som bor 30 mil bort. Vännen säger att den person som brukar kunna jobba när det är kris inte kan jobba för att han ska troligtvis spela musik då han är musiker, men han ringer aldrig och frågar så jag försöker febrillt att få en ersättare men vem vill jobba på valborg?

Så när jag ringer på morgonen med 39 graders feber!!! Så säger han att vänta och vila upp dig knapra lite alvedon det kommer man långt på och att hade han haft 39 graders så hade han varit tvungen att jobba... hmm konstigt det är ju hans taxi. Men så lägger vi på och jag ringer min kära för att beklaga mig, lite chall på linan och vännen hinner ringa upp emellan och säga att snubben som han trodde skulle spela musik kunde ju jobba. Men om han då hade frågat typ för ett par dag
ar sedan så hade jag ju kunnat åka ned till min Malin och kolla på brasan och myst. Så när jag ringer och säger att jag är sjuk tror han att jag säger så för att kunna åka till henne. Skulle aldrig göra så mot en kompis och framförallt inte mot en kompis som jag jobbar för, hade jag fått ledigt innan jag vart sjuk hade jag självklart åkt ned, men nu när jag är sjuk och sista utvägen blir ledig skulle jag aldrig göra det.

Då blir jag så otroligt arg att inte vännen tror på mig. Varför skulle jag skita i mitt löfte om att jobba när jag visste att han skulle få besök och ha lite fest. Men alla är väl inte som mig.... Så slutsatserna av detta är att jobba aldrig för en vän... det blir bara skit!!! Så jag skulle
lyssnat på Malin näe hon sa det. För jag kan ju säga att jag ställt upp som tusan för honom och jobbat massa när jag egentligen inte kunnat....

Men sen när man har världens bästa flickvän så är det lättare att ta en sån här sak, hon förgyller min dag och jag mår så grymt bra av att bara få prata med henne när vi inte kan träffas, men i sommar blir det ändring på det för då flyttar jag ned till
henne =) Jippi!!!

Min älskade som betyder så grymt mycket för mig!! Jag ÄLSKAR dig så oroligt mycket!!!

Inga kommentarer: